jaroslav vančát / bibliografie /výtvarná výchova

 

Vančát, J., Na čem stavíme a čím se prezentujeme? Výtvarná výchova jako specifický rozměr multidimenzionality?. Výtvarná výchova r. 41 (2001), č. 4, s. 15 až 18.

Vančát, J., Pluralitická koncepce výtvarné výchovy. In: Michálek, M. (ed.): Rozvíjení teorie a didaktiky výtvarné výchovy: Ergo, roč 4 (2002), č. 1, s. 103 -108.

Vančát, J., Výtvarná výchova oportunistů. Výtvarná výchova r. 41 (2001), č. 3, s. 12 až 13.

Vančát, J., Jak konečně začít? K symposiu Média a obraznost, Praha 2000. Výtvarná výchova , r. 40 (2000), č. 4, s. 3 až 4.

Vančát, J., Tvorba vizuálního zobrazení. Gnozeologický a komunikační aspekt výtvarného umění ve výtvarné výchově. Karolinum Praha 2000, 168 str., ISBN 80-7184-975-8. (umístěno i v bloku Tvořivost)

Vančát, J., Pluralistická koncepce (K návrhu osnov týmu B). Výtvarná výchova, roč. 40 (2000), s. 10 - 11.

Vančát, J., Gnoseologické a komunikační aspekty uměleckého výtvarného projevu. In: Umění v dialogu s veřejností. Dům umění města Brna, Brno 1999, s. 49 - 56. (umístěno i v bloku Tvořivost)

Vančát, J., Kitzbergerová L, Fulková M., Návrh osnov pro výtvarnou výchovu na Základní škole. In: Ergo, roč 4 (2002), č. 1, s. 37 - 58 a Učitelské noviny 36/1999 (19. 10. 1999). s. 17-19 - úryvek.

Vančát, J., Dynamické chápání symbolu. In: Ke kořenům oduševnělého tvaru, sborník sympozia České sekce INSEA, Katedra výtvarné výchovy PedF UJEP, Ústí nad Labem a Česká sekce INSEA, Ústí n. Labem 1996, str. 118 - 121.

Vančát, J., Mezi romantismem a utopií. K teoretické výbavě učitele výtvarné výchovy - in: Horizonty vzdělávání učitele výtvarné výchovy, sborník sympozia České sekce INSEA, Praha 1998, s. 33 - 41 a v časopise Ateliér, roč. XI (1998), č. 11, str. 12.

Vančát, J., Gnoseologické aspekty výtvarného umění a výtvarná výchova aneb Kdy může být teorie výtvarné výchovy vědou? - in: Věda a výzkum ve výtvarné výchově, PedF UK, Praha 1998, s 23 - 26.

Vančát, J., Emocionalita a racionalita ve vizuálním uměleckém projevu, in: Výtvarná výchova a emocionalita, sborník sympozia České sekce INSEA, PedF Masarykovy university Brno, 1997 s. 36-43; Výtvarná výchova roč. 38, (1997/98), č. 4, s. 2 - 3 a 14 - 16 .

Vančát, J., Víc než software, in: Uvidět čtvrtý rozměr, sborník sympozia České sekce INSEA, PedF UK Praha a INSEA 1996, str. 40 - 46.

Vančát, J., Výtvarné umění očima výtvarné výchovy. In: Otázky odborné přípravy výtvarných pedagogů a umělců, symposium České sekce INSEA, Západočeská universita Plzeň, 1994, s. 33 - 41.

Vančát, J., Výtvarná výchova v době postmodernismu, in: Filosofické aspekty výtvarné výchovy, sborník sympozia České sekce INSEA, Ústí n. L. 1992, s. 98 - 101.

Vančát, J., Proč potřebujeme výtvarnou výchovu, Estetická výchova, č. 3, rok 1991/92, s. 46 a 47.

.