| Katalog možností vizuálního umění               (X.1970  - V. 1977)   Nebo řekli: Nuže vystavějme  sobě město a věži,
 jejíž by vrch  dosahal až k nebi;
 a tak učiňme sobě  jméno,
 abychom nebyli  rozptýleni po vší zemi p
                                Genesis  11, 4   Vztahy následovně  uvedené jsou dnes již  stejně reálné jako strom, moře,  klobouk,   žlutá barva, bankovní  úvěr nebo  nešťastná láska.  Není proto  nepřirozené, začínají-li  být vizualizovány, neboť i  jejich realistická zobrazení potřebujeme  ke svému životu na každém kroku. I               subjektivní  chápání II              lidský  prostor III             člověk  a čas IV            jedinec  a společenství     I   subjektivní chápání vidět skrze zeď   01 
              systémová  analýza  individuapud  sebezachování  jako princip vydělování se z okolí,transformace tohoto podnětu při nadosobním směřování 02 
              princip    transformace     neopakovatelného    časoprostoru   do ohraničeného a  opakovatelně vybavitelného  lidského  chápání;podmínky   rozličných  vjemů  u   "stejného"  podnětu,  podmínky totožného vjemu u rozličných podnětů 03 
              lidská mysl jako materiální korelace strukturovaná  prostředím 04 
              "podobnost"   jako  základna   porovnání   skutečnosti  v  jejím zobrazení  a   ve  vědomí  /antická   "mimesis"  nebrala v  úvahu modelovou existenci subjektu/ 05 
              překonání   aristotelovského  rozdělení  podnětů   podle smyslů, jimiž  byly  přijaty   -  princip  jednotného   modelu "vědomí o světě", vytvořeného strukturovaně všemi  smysly;zrod    smyslového  kanálu   podle   principu   nejužitečnějšího podnětu.     II   lidský prostor projít skrze zeď   06 
              /umělecký/   model,    zobrazení   -   jako    nástroj   poznání skutečnosti;informační hodnota  různých předmětů skutečnosti   07 
              hranice člověka a hranice   jeho společenství /sledování jejich prolínání do okolí -  za biologické hranice těla/proměnlivost těla   z  dosahu  gravitace,   vizuální  hranice  těla, teplotní hranice,  fyziologická,   informační,  technická  - s nástroji, magická apod./ 08 
              označování   jednotlivých druhů  hranic  jako  východisko jejich překročení 09 
              zobrazovací   měřítko  modelu  /mikrosvět   a  makrosvět,  změna poměru velikosti, přiblížení ve smyslu  vnímání/ 10 
              převod  podnětů   mimo  rozsah   vidění   na  hodnoty  vizuálně přijimatelné  /neviditelná   záření, podněty ostatních  smyslů  a jejich vizuální korelace, tzv. "vnitřní vztahy"/   III    člověk a čas předjímat budoucí   11 
              změna, pohyb jako  neoddělitelná podstata skutečnosti 12 
              vizuální  znaky  pohybu /pohyb označený více  než  jeho výsledkem/ 13 
              proměna  modelu jako funkce proměny skutečnosti;model  restrukturující své prvky už při proměně jednoho z nich;vzájemná  kombinace informací  v modelu   jako funkce postižení /předjímání/ pohybu skutečnosti 14 
              proměna myšlení v  čase z lineárního /historického, kauzálního/ v   centrální  vztah  všech   minulých  i  budoucích   událostí k jedinému, současnému okamžiku - statistické,  pravděpodobnostní myšlení     IV    jedinec a společenství vystoupit ze sebe   15 
              vývojový  proces   jako  sebezačleňování  do   vyšších  struktur /tímto  začleňováním teprve vznikajících/ 16 
              lidstvo  a   zemská  ekologie   jako   vzájemně  závislý  systém /střídající harmonického jedince  antiky a renesance/ 17 
              odstranění  konzumního   vztahu   k  technickým   prostředkům  - prohlubování  společenského vědomí 18 
              umění jako  nástroj sociability zvýznamnění  uměleckého díla jako výsledek dosaženého stavu společenských vztahů 19 
              umění jako  kolektivní experimentální praxe |